Obecná ustanovení
Reklamační řád upravuje konkrétní podmínky pro reklamaci dodávekuskutečněných provozovnami MADETA, a. s. na základě uzavřené kupní smlouvy v souladu s příslušnými zákonnými a obecnými normami.
Reklamační řád je součástí kupní smlouvy a je vyjádřením vztahu mezi dodavatelem a odběratelem.
Na požádání odběratel umožní dodavateli přístup do skladu a prodejny za účelem posouzení dodržování podmínek skladování a manipulace s výrobky.
Reklamace uplatňované při přejímce zboží
Odběratel je povinen prohlédnout výrobek dle možností co nejdříve popřechodu nebezpečí škody na výrobek, tzn. ihned při předávce zboží. Podpisem na dodacím listu potvrdí odběratel prohlédnutí zboží při přejímce.
Kontrola množství: v případě zjištěných rozdílů mezi údaji dodacího listu odběratel vystaví na dodacím listu opravný záznam s podpisem nebo vlastní reklamační list, tyto rovněž podepíše řidič vozidla jako zástupce dodavatele a převezme jedno vyhotovení. Reklamační záznam musí min. obsahovat: druh zboží (název, artikl), množství, důvod reklamace, příp. číslo dodacího listu.
Kontrola množství: nadbytečné množství dodávky nad sjednaný objem na základě objednávky je odběratel oprávněn odmítnout. Opravný záznam na dodacím listu nebo vlastní reklamační list dle bodu 2. 2. vyhotoví odběratel a předá spolu se zbožím řidiči vozidla, který potvrdí převzetí podpisem.
Nedodání zboží nebo dodání menšího množství zboží, než bylo sjednáno u některého sortimentu, bude považováno za závadu v plnění a řešeno na základě dodavatelsko‑odběratelských vztahů.
Kontrola kvality: v případě, že zboží neodpovídá deklarované kvalitě výrobcem (dodavatelem) vč. označení na obalu nebo vykazuje známky mechanického poškození, je odběratel plně oprávněn zboží nepřevzít. Odběratel sepíše opravný záznam na dodací list nebo vystaví vlastní reklamační list dle 2. 2. , tento rovněž podepíše řidič.
Pokud odběratel neprovede přejímku zboží, ztěžuje si tak důkazní řízení oprávněnosti reklamace a tyto zjevné vady nemohou být později reklamovány.
Reklamace uplatňované během doby použitelnosti nebo minimální trvanlivosti zboží
Zjistí‑li odběratel u převzatého zboží vady v jeho jakosti během doby trvanlivosti výrobku, musí toto neprodleně (telefonicky, e‑mailem, faxem, osobně) nahlásit zástupci dodavatele. Pokud není reklamace zboží dopředu nahlášena, nemůže být řidičem převzata k vrácení dodavateli. Na základě nahlášené reklamace je zboží od odběratele svezeno při nejbližším závozu s reklamačním listem Madety, který musí obsahovat druh zboží (název, artikl), množství, důvod reklamace, datum dodání a číslo dodacího listu, nebo je řidiči předán reklamační list odběratele dle 2. 2. Reklamační list Madety nebo reklamační list odběratele musí být podepsán odběratelem a řidičem. Toto zboží bude posuzováno v rámci reklamačního řízení dodavatele.
Řidiči musí být vždy umožněno zhlédnutí reklamovaného zboží před nakládkou. Pokud řidič jako zástupce dodavatele shledá viditelné nedostatky v prováděné reklamaci na straně odběratele, odmítne reklamační list Madety nebo reklamační list odběratele podepsat a reklamované zboží převzít. Svůj nesouhlas napíše řidič na reklamační list (Madety nebo odběratele). Poté okamžitě telefonicky informuje vedoucího provozovny nebo dispečink dodavatele a postupuje dle jejich pokynů.
Reklamované výrobky musí být u odběratele až do konečného vyřízení reklamace nebo vrácení výrobků dodavateli uchovány podle platné legislativy ČR a EU, stejně jako výrobky bez závad.
Dodavatel neuzná reklamaci:
Uplatněnou po uplynutí záručních lhůt (doby, po kterou ručí dodavatelské organizace za jakost). Výjimkou jsou reklamace doložené stanoviskemkontrolního orgánu ČR prokazující, že výrobek vykazoval reklamovanévady již v době použitelnosti.
Zboží poškozeného mechanicky v prostorách odběratele (vč. poškozeníidentifikačního označení).
Zákazníkem zpracovaných výrobků, resp. zbytků výrobků např. po krájení, porcování, plátkování.
Zboží, které nebylo uchováváno za stanovených podmínek dle legislativy.
Zboží, které nebylo dodáno společností MADETA, a. s.
V případě vad zboží nebudou výrobky měněny řidičem za jiné zboží stejného charakteru.
Nedojde‑li k dohodě mezi dodavatelem a odběratelem o reklamovaných jakostních vadách, a to ani při osobním projednání, bude za účasti obou stran odebrán vzorek a předložen nezávislému kontrolnímu orgánu k posouzení. Stanovisko tohoto orgánu bude pro obě strany závazné. Náklady spojené s tímto posouzením ponese strana, v jejíž neprospěch bylo rozhodnuto.
Reklamace faktur
Odběratel je povinen dodržovat splatnost faktur v termínech dohodnutých v kupní smlouvě a na faktuře uvedených. Reklamace výrobků nemá vliv na dobu splatnosti a výši fakturované částky.
V případě rozdílu mezi fakturami a dodacím listem co do druhu zboží, množství a ceny uplatní odběratel reklamaci písemným, faxovým nebo telefonickým oznámením odpovědnému pracovníkovi dodavatele.
V reklamaci bude uvedeno:
číslo odběratele
číslo faktury
den dodávky
vyčíslení rozdílů mezi fakturovaným a dodaným sortimentem, množstvím
přepravní cena
Dodavatel je povinen oprávněnou reklamaci řešit neprodleně formouopravného daňového dokladu (dobropisu) k původní faktuře.
Dodavatel a odběratel se zavazují k dodržování výše uvedených postupů v zájmu řádného průběhu reklamací a pořádku v účetní evidenci o fakturaci prováděných úhrad.
Uvedené ceny jsou bez DPH.
Za tiskové chyby v katalogu a velkoobchodu neručíme.